Preview GP San Marina

20. dubna 2006 v 15:55 |  ✮ Okruhy
Preview GP San Marina
Mistrovství světa formule 1 se vrací do Evropy. Již tradičně se na starém kontinentě začíná velkou cenou ministátečku na Apeninském poloostrově - San Marina.
Závod se však koná na italském autodromu Enza a Dina Ferrariových v Imole. Zdejší trať se smutně proslavila v roce 1994, kdy po nehodě v zatáčce Tamburello zahynul fenomenální Brazilec Ayrton Senna.
Protože okruh svojí vybaveností a kvalitou zázemí již dlouho neodpovídá současným standardům, již několikrát se s ním seriál formule 1 rozloučil.
V následující sezóně se však vždy k překvapení všech znovu objevil v kalendáři. Po Sennově tragédii bylo na něm pro dosažení vyšší bezpečnosti přebudováno několik šikan, což ho výrazně zpomalilo.
Jezdci si také musejí zvykat na nezvyklou jízdu proti směru hodinových ručiček. Klíčovým místem je zatáčka Varianta Alta.
Předjíždění je zde velmi obtížné, ale ne nemožné. Typické tu jsou nájezdy do zatáček přes horizont a unikátní kombinace rychlých a pomalých zatáček.
Nerovný povrch, mnoho šikan a častá jízda přes obrubníky činí obtížným udržení optimální teploty pneumatik.
LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
Délka kola:
4,933 km
Počet kol:62
Délka závodu:305,609 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Při brždění do šikany a zatáčky Tosa
Nejrychlejší kolo:Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:20,411
RokVítězVůzMotor
2005F.AlonsoRenault R25Renault 3.0 V10
2004M.SchumacherFerrari F2004Ferrari 3.0 V10
2003M.SchumacherFerrari F2002Ferrari 3.0 V10
2002M.SchumacherFerrari F2002Ferrari 3.0 V10
2001R.SchumacherWilliams FW23BMW 3.0 V10
2000M.SchumacherFerrari F1-2000Ferrari 3.0 V10
1999M.SchumacherFerrari F399Ferrari 3.0 V10
1998D.CoulthardMcLaren MP4-13Mercedes 3.0 V10
1997H-H.FrentzenWilliams FW19Renault 3.0 V10
1996D.HillWilliams FW18Renault 3.0 V10
1995D.HillWilliams FW17Renault 3.0 V10
1994M.SchumacherBenetton B194Ford Zetec-R 3.5 V8
1993A.ProstWilliams FW15CRenault 3.5 V10
1992N.MansellWilliams FW14BRenault 3.5 V10
1991A.SennaMcLaren MP4-6Honda 3.5 V12
1990R.PatreseWilliams FW13BRenault 3.5 V10
1989A.SennaMcLaren MP4-5Honda 3.5 V10
1988A.SennaMcLaren MP4-4Honda 1.5 V6T
1987N.MansellWilliamsFW11BHonda 1.5 V6T
1986A.ProstMcLaren MP4-2CTAG 1.5 V6T
1985E.de AngelisLotus 97TRenault 1.5 V6T
1984A.ProstMcLaren MP4-2TAG 1.5 V6T
1983P.TambayFerrari 126C2BFerrari 1.5 V6T
1982D.PironiFerrari 126C2Ferrari 1.5 V6T
1981N. PiquetBrabham BT49CFord Cos. DFV 3.0 V8
1980N.PiquetBrabham BT49Ford Cos. DFV 3.0 V8
Okruh z pohledu jezdců:
Ralf Schumacher- "Imola je charakteristická dlouhými rovinkami a jednou pomalou zatáčkou, což znamená velmi tvrdé brždění."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama