AT&T WilliamsF1

9. března 2008 v 12:56 | F1sports |  ✮ Týmy
AT&T WilliamsF1
Pilot #1:Nico RosbergPilot #2:Kazuki Nakajima
Pilot testovací:Pilot testovací:
Motor:ToyotaPneu:Bridgestone
Starty:549Body:2545
Vítězství:113Pole positions:125
Nejrychlejší kola:129
První GP:GP Argentiny 1975
První vítězství:GP Velké Británie 1979 -Clay Regazzoni
Individuální titul:7x (poslední 1997 - Jacques Villeneuve)
Konstruktérský titul:9x (poslední 1997 - J. Villeneuve, H. H. Frentzen)
WWW stránkyhttp://www.williamsf1.com
Po předchozích peripetiích ve Formuli 1 se Frank Williams rozhodl založit vlastní tým a učinil tak v roce 1977 spolu s Patrickem Headem. Tým měl na začátku 17 zaměstnanců a sídlil ve Station Road, Didcot (VB).
Svůj první vlastní vůz navržený Headem měl Williams až v roce 1978, nesl označení FW06. Vůz se celkem povedl a Alanu Jonesovi se s ním podařilo dojet ve Watkins Glen na druhém místě, celkový bodový zisk v sezóně činil 11 bodů. K prvnímu sponzoru Alibad se ze Saudské Arábie přidala společnost TAG.
Prvního vítězství v Grand Prix dosáhl Williams již v roce 1979 ve Velké Británii. Ve vedení byl sice dlouho Alan Jones, ale po selhání techniky ho na čele vystřídal druhý jezdec Williamsu Clay Regazzoni, kterému první místo již nikdo nevzal. Jones skončil v poháru jezdců na třetím místě.
V roce 1980 vyhrál Williams oba poháry, mistrem světa se stal Alan Jones, spolu s Carlosem Reutemannem získaly pro Williams i šampionát konstruktérů.
Další úspěch přišel v roce 1982 s Kekem Rosbergem, který se stal mistrem světa, i když za celou sezónu vyhrál jen jeden závod. Před začátkem sezóny 1986 utrpěl Frank Williams vážná zranění při automobilové nehodě, kvůli kterým jezdí dodnes na invalidním vozíku.
Tým se v roce 1986 semknul kolem Patricka Heada a monopost FW11 dominoval startovnímu poli. Williams získal další titul v konstruktérech, ale v jezdcích podlehli Nigel Mansell a Nelson Piquet Alainu Prostovi v McLarenu. V následujícím roce získal tým s Piquetem již oba tituly. Na další úspěchy si ale Williams musel počkat až do devadesátých let.
V roce 1990 si Williams najal Adriana Neweyho, což se brzy projevilo na výsledcích. V roce 1991 začali jezdci Williamsu znovu vítězit a rok později patřily oba tituly znovu do Grove, především díky mistru světa Nigelu Mansellovi. V roce 1993 se situace opakovala s Alainem Prostem.
Sezóna 1994 zůstane u Williamsu asi navždy ve znamení úmrtí Ayrtona Senny v Imole, i když se podařilo znovu zvítězit v poháru konstruktérů. Dominance Williamsu pokračovala zisky obou titulů v roce 1996 s Hillem a v roce 1997 s Jacquesem Villeneuvem.
V následujícím ročníku Williams doplatil na odchod dodavatele motorů Renaultu z F1 a nevyhrál ani jeden závod. Od roku 1999 nastala v šampionátu konstruktérů éra dominance Ferrari. Williams měl s motory BMW nejblíže k úspěchu v roce 2003, kdy skončil druhý. Od té doby šly výkony britského týmu dolů a po rozchodu s BMW přišla v roce 2006 jedna z nejhorších sezón v historii týmu, s motory Cosworth týmu patřilo s jedenácti body až osmé místo.
V roce 2007 začal Williams používat motory Toyota a celkově šla jeho forma nahoru. Tým podstatně vylepšil spolehlivost svých monopostů a na konci sezóny mu patřilo čtvrté místo.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Zek Zek | E-mail | Web | 12. října 2011 v 21:37 | Reagovat

Vstřebal jsem to, neboť žádný učený z nebe nespadl....žeee:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama