BMW Sauber F1 Team

9. března 2008 v 12:55 | F1sports |  ✮ Týmy
BMW Sauber F1 Team
Pilot #1:Nick HeidfeldPilot #2:Robert Kubica
Pilot testovací:Pilot testovací:
Motor:BMWPneu:Bridgestone
Starty:35Body:137
Vítězství:0Pole positions:0
Nejrychlejší kola:0
První GP:GP Bahrajnu 2006
První vítězství:-
Individuální titul:-
Konstruktérský titul:-
WWW stránkywww.bmw-sauber-f1.com
Historie týmu BMW F1 začala s Peterem Sauberem, který v roce 1993 založil tým ve Formuli 1. Malý soukromý tým, který až do roku 2005 dokázal čelit přílivu velkých automobilek.
Všechno se ale změnilo v roce 2005, kdy Sauber, kuřák doutníků souhlasil s prodejem týmu automobilce BMW.
V sezoně 2005 hájily barvy týmu Sauber Jacques Villeneuve a Felipe Massa a Sauber doufal v zopakování výkonosti z roku 2004. To se ale nestalo.
S angažováním Villeneuva přišly i starosti, neboť moudrost rozhodnutí angažovat kanadské jezdce kritizovali media ještě předtím, než se rozeběhla sezóna. Po ročním výpadku se totiž Villeneuve objevil na poslední tři závody sezóny 2004 v Renaultu a nepředvedl žádné oslnivé výkony.
Villeneuvovo čtvrté místo při Velké ceně San Marina však alespoň dočasně kritiky umlčelo. Po nadějném začátku sezony však přišlo mnoho zklamání a průměrných výsledků. Sauber se nakonec v sezoně 2005 umístil na osmém místě v poháru konstruktérů, když jej předstihly týmy Toyota a Red Bull.
1. ledna 2006 pak tým oficiálně převzalo BMW. Massa odešel do Ferrari a byl agažován Nick Heidfeld. O Villeneuvovi se dlouho spekulovalo, ale nakonec se tým rozhodl jeho dvouletou smlouvu dodržet.
Tým měl všechny ingredience k tomu, aby uspěl Heidfeld jakoby v kokpitu BMW ožil a za týmem stála pevná finanční podpora velké automobilky, příliv nových pracovaních sil a silnější technologie.
Týmu BMW-Sauber se začátek sezony uplně nevydařil. Villeneuve se trápil s poruchou motoru a Heidfeld skončil na nelichotivém dvanáctém místě. Nicméně už v následujícím závodu to bylo lepší. Villeneuve skončil sedmý a získal první dva body pro německý tým.
Heidfeld zabodoval hned následující závod v Austrálii, kde skončil čtvrtý, jeho kanadský týmový kolega pak šestý. Osm bodů pro tým z jediného závodu.
V dalších devíti závodech však konkurence nechala BMW-Sauber za sebou a tým dokázal získat pouze 10 bodů. V Německu pak spolu oba jezdci kolidovali během prvního kola. Villeneuve dokázal pokračovat, ale jeho jízda pro body skončila havárií. Kanadského jezdce pak nahradil Polák Robert Kubica.
Mokrý závod v Maďarsku znamel opět úspěch. Heidfeld získal pódium a Kubica dokončil svůj první závod v F1 na osmém místě. O body ale přišel, když byl jeho vůz převážen a pár kilo k limitu chybělo.
V Itálii pak předvedl Kubica parádní výkon, když si teprve ve svém třetím závodě dojel pro bronz. Ve své první sezoně získal tým BMW-Sauber páté místo v poháru konstruktérů, což je rozhodně dobrý výsledek.
Rok 2007 znamenal pro stáj z Hinwilu další velký krok vpřed. Piloti BMW Sauberu jezdili vlastní ligu, protože na top duo Ferrari - McLaren nestačili, na druhé straně nebyli ohrožováni nikým ze zbytku startovního pole. BMW Sauber byl třetím nejsilnějším týmem sezóny 2007, po diskvalifikaci McLarenu obsadil druhé místo v poháru konstruktérů.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Didlinka-Julinka Didlinka-Julinka | Web | 9. března 2008 v 12:59 | Reagovat

Na mojem Blogu hlasování chceš SONB?Tak pls hlásní.

Jinak sorry za Reklamu!!!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama