Honda Racing F1 Team

9. března 2008 v 12:58 | F1sports |  ✮ Týmy
Honda Racing F1 Team
Pilot #1:Jenson ButtonPilot #2:Rubens Barrichello
Pilot testovací:Pilot testovací:
Motor:HondaPneu:Bridgestone
Starty:70Body:142
Vítězství:3Pole positions:2
Nejrychlejší kola:2
První GP:1964
První vítězství:-
Individuální titul:-
Konstruktérský titul:-
WWW stránkyhttp://www.hondaracingf1.com
Tým British American Racing byl založen v roce 1999 a usídlil se ve Brackley. Tým měl obrovské plány a hodlal vítězit od prvního závodu. Jejich slogan "Tradice dokonalosti" se však nikdy nenaplnil.
Namísto vítězství se tým v první sezoně trápil. V roce 2000 už to bylo lepší, když začal používat motory od Hondy. Oba jezdci Jacquese Villeneuve a Ricardo Zonta dokázali hned v prvním závodě bodovat. Po tragické sezóně 1999, v roce 2000 tým dokázal porazit své tradiční rivaly Benetton a zejména Jordan, který používal motory stejné značky. Na konci sezony týmu patřilo čtvrté místo v poháru konstruktérů, stejně jako Benetton.
V roce 2001 byl angažován po boku Villeneuva Olivier Panis, ale BAR nedokázal navázal na úspěchy předchozího ročníku. Ačkoli Villeneuve vybojoval pro tým první pódium, v poháru kontruktérů skončil klesl tým na šesté místo až za Jordan a Sauber.
Tým v sezoně 2002 angažoval technického ředitele Geoffa Willise a doufal v úspěch. Další změna nastala na místě šéfa týmu. Jen 24 hodin před slavnostním představením vozu BAR 004 byl odvolán Craig Pollock a povolán Dave Richards.
Richard strávil většinu roku 2002 přemlouváním Villeneuva, aby si vzal roční volno s tím, že by se mohl vrátit v roce 2004. To se ale Villeneuvovi nezamlouvalo, tak odešel Panis do Toyoty a Richards angažoval na dva roky Jensona Buttona.
Rok 2003 začal se znovuzrozeným optimismem. Motor Honda však trpěl značnou nespolehlivostí, která se projevovala zejména u vozu Villeneuva. Honda zůstala i další rok, kanadský jezdec nikoli. Bývalý světový šampion byl nahrazen testovacím jezdec Takumou Satem.
Do sezony 2004 tým přezul na Michelin a představil vůz BAR 006, který kromě Ferrari kraloval zbytku konstruktérů. Přestože nedokázali zvítězit, objevovali se pravidelně na pódiu a nastřádali 119 bodů. V poháru konstruktérů týmu patřilo druhé místo. Ačkoli McLaren a Williams nesplnili v této sezóně očekávání, přesto to byl velký úspěch.
Pro sezonu 2005 si tým ponechal stejnou dvojici jezdců, přestože Sato Buttonovi nestačil a často chyboval. V polovině sezony však přišlo oznámení Buttona, že se pro rok 2005 upsal týmu Williams. CRB však nakonec rozhodla, že Button musí zůstat v týmu BAR. Přišlo ale více změn. Richardsův tříletý kontrakt skončil a nahradil jej Nicj Fry. Honda pak navýšila svůj podíl v týmu na 45%.
Ani tyto změny však neznamenaly úspěch a tým nedokázal v prvních devíti závodech získat ani bod. Naopak po Velké ceně San Marina byl tým vyloučen na dva závody za podvod s dovažováním palivem. Button tak přišel o šest bodů, za třetí místo, Sato o tři za šesté.
V polovině sezony se pak situace zlepšila a Button dokázal bodoval v Magny-Cours. Od té chvíle bodoval až do konce sezony, ve které tým skončil na šestém místě v poháru konstruktérů.
Další aféra kolem smlouvy pokračovala s Buttonem. Button podepsal s Williamsem po prohrané při až od roku 2006, nyní se však rozhodl zůstat v BAR, poté co tým převzala Honda. Došlo k dohodě a vyrovnání a Williams se britského jezdce vzdal.
V roce 2006 tým angažoval Rubense Barrichella, který přišel z Ferrari. Předsezonní testy probíhaly úspěšně a tým hned na prvním závodě v Bahrajnu bodoval s Buttonem. Barrichello se v začátku sezony velmi výrazně trápil, svému týmovému kolegovi dokázal být rovnoceným partnerem až ve druhé půli sezony.
Tým pokračoval v zíkávání bodů i dalších dvou závodech, ale nikdy si pro body nedojeli oba jezdci současně. To se změnilo ve Španělsku, kde skončil Button šestý a Barrichello sedmý. Barrichello pak dokázal dojet čtvrtý v Monaku.
V prostřední části sezony moc bodů tým nezískal. Britská a kanadská Velká cena byly s nulou, v USA skončil Barrichello šestý, ve Francii pak nedokončil závod ani jeden z jezdců, kvůli problémům s motorem.
V Německu Honda zabojovala a Button dokončil čvrtý, v následujícím deštivém závodu v Maďarsku pak přišlo vysněné vítězství, o které se postaral Jenson Button. Bylo to první vítězství jak pro jezdce, tak pro tým, takže velký důvod oslavě. Barrichello pak skončil čtvrtý.
Ačkoli už žádné další vítězství nenásledovalo, Honda dokázal nasbírat dalších 34 bodů v pěti závodech, včetně třetího místa Buttona v závěrečné Velké ceně Brazílie. V konečném hodnocení poháru konstruktérů tým skončil na čtvrtém místě.
Rok 2007 znamenal bohužel pro Hondu výrazný propad, monopost RA107 se inženýrům z Brackley nepovedl a dlouho to vypadalo, že japonský tým nezíská v celé sezóně jediný bod. Díky menším vylepšením týmu nakonec patřilo šest bodů a aby se situace neopakovala, došlo na mohutnou reorganizaci. Jednou z klíčových osob bude v roce 2008 nový šéf týmu Honda Ross Brawn, který v minulosti působil jako technický ředitel Ferrari.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama