Panasonic Toyota Racing

9. března 2008 v 12:57 | F1sports |  ✮ Týmy
Panasonic Toyota Racing
Pilot #1:Jarno TrulliPilot #2:Timo Glock
Pilot testovací:Pilot testovací:
Motor:ToyotaPneu:Bridgestone
Starty:104Body:163
Vítězství:0Pole positions:2
Nejrychlejší kola:1
První GP:GP Austrálie 2002
První vítězství:-
Individuální titul:-
Konstruktérský titul:-
WWW stránkyhttp://www.toyota-f1.com
I když je toto jejich první tažení ve Formuli 1, Toyota měla nicméně v motoristickém sportu dlouhou historii. Většina jejich úspěchů přišla ve světovém šampionátu rally (WRC), ve kterém získali sedm mistrovských titulů. V letech 1998 a 1999 vstoupila také do čtyřiadvacetihodinového závodu Le Mans, přičemž v roce 1999 skončila na druhém místě. Po mnoho let také výrazně působila v závodech CART.
Rok 2002, její první sezóna ve Formuli 1 byla ostře sledována, ale nepřinesla žádné body. Obecně byla vina připisována jezdcům Mika Salovi a Allanu McNishovi. Nicméně přes obrovský rozpočet, který měli k dispozici a neomezené testování, které absolvovali - v roce 2001 odjeli stínovou sezónu - nebylo pochyb, že tým jako celek by si měl vést lépe.
Se sílou Toyoty za svými zády se konkureční týmy stále obávaly, že by mohla za pár let obsadit přední pozice ve startovním poli a v sezóně 2003 tato hrozba začala dostávat skutečnou podobu. Olivier Panis i Cristiano da Matta předvedli několik působivých výkonů, ačkoli zklamání převažovala nad oslavami.
Přesto pokrok v roce 2004 nepřišel. Panis a da Matta nedokázali nadchnout, zatímco týmu zbyly chvástavé řeči šéfa Tsutomu Tomity, že v každém závodě budou bodovat. Celkově se přiblížili k mizerné deváté příčce - dokonce i Jaguar získal více bodů.
V roce 2005 Panise a da Mattu nahradili Jarno Trulli a Ralf Schumacher, což v konečném důsledku přineslo za tvrdou práci a peníze Toyoty pár úspěchů. Tento rok nemohl odstartovat lépe než Trulliho třemi umístění na pódiu ve čtyřech úvodních závodech. A třebaže jim jejich první vítězství unikalo, zbraň z Cologne si udělala nárok na další výsledky na prvních třech místech zásluhou Ralfa, což jim pomohl se vyšplhat na čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů.
Poté co ochutnala šampaňské na stupních vítězů, Toyota byla celá bez sebe a v roce 2006, kdy za volant opět usedli Schumacher a Trulli, se chtěla posunout vpřed. Ale toto se nestalo. Tým zaznamenal špatný vstup do sezóny hned v úvodním závodě v Bahrajnu, kde Ralfovi a Trullimu scházela rychlost a nakonec skončili na neutěšeném čtrnáctém, resp. šestnáctém místě. Přesto jim dodal Ralf trochu naděje, když v následujících dvou závodech v Malajsii a Austrálii ukořistil osmé a třetí místo. Avšak umístění německého jezdce na pódiu bylo prvním a posledním výsledkem Toyoty mezi prvními třemi v této sezóně.
Zklamání ze začátku sezóny vedlo k vnitřním šarvátkám uvnitř týmu, které nakonec vyústilo v propuštění technického ředitele Mikea Gascoyneho, který si v dubnu sbalil kufry a odešel. Avšak výsledky Toyoty se v průběhu sezóny zlepšily, přinejmenším v kvalifikaci. Přesto je v závodech potkávaly technické a mechanické potíže.
V sezóně 2007 se Toyotě nepodařilo vystoupit z průměru. Závodní maximum byla dvě šestá místa a celkový zisk třinácti bodů jistě neodpovídá představám vedení automobilky. Na konci sezóny se tým rozloučil s Ralfem Schumacherem, kterého nahradil Timo Glock.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama