Super Aguri F1 Team

9. března 2008 v 12:58 | F1sports |  ✮ Týmy
Super Aguri F1 Team
Pilot #1:Takuma SatoPilot #2:Anthony Davidson
Pilot testovací:Pilot testovací:
Motor:HondaPneu:Bridgestone
Starty:35Body:4
Vítězství:0Pole positions:0
Nejrychlejší kola:0
První GP:Velká cena Austrálie 2006
První vítězství:-
Individuální titul:-
Konstruktérský titul:-
WWW stránkyhttp://www.saf1.co.jp/en/
Super Aguri je prvním zcela novým týmem od roku 2002. Tento rok byl také posledním, kdy se účastnilo nedělní Velké ceny více než 10 týmů. To se však změnilo s příchodem Super Aguri, které nese jméno svého majitele Aguri Suzukiho. Jedenáctý tým F1 v celojaponském pojetí s japonskými motory značky Honda a dvěma japonskými jezdci Takumou Satem a Yuji Idem, musel čelit obrovské výzvě, když se připravoval do své první sezóny v rekordně krátkém čase. Poté, co tým potvrdil svůj vstup do šampionátu teprve v lednu a následně oznámil jezdecké složení v půli února, byl nucen použít pro svoji první Velkou cenu modifikaci čtyři roky starého monopostu Arrows. Hned první závod, ve kterém Super Aguri zápasilo s nedostatečnou rychlostí proti zbytku startovního pole, ukázal, jak daleko za ostatními tým je.
Zatímco Ide nedokončil závod kvůli selhání vozu, Sato skončil až na osmnáctém místě. Situace se pro tým nezlepšila, když byl fakticky donucen propustit Yuji Ideho poté, co japonský pilot smetl Albersův Midland z tratě v úvodním kole v Imole. Ide byl nahrazen francouzským jezdcem Franckem Montagnym, a ačkoli měl tento bývalý testovací jezdec Renaultu větší rychlost i více zkušeností než jeho předchůdce, nedokázal o mnoho více díky nízké kvalitě vozu Super Aguri. Montagny také nevydržel v závodním kokpitu příliš dlouho a byl nahrazen ve Velké ceně Německa opět japonským jezdcem, tentokráte Sakonem Yamamotem.
Sakon Yamamoto vstoupil do týmu společně s uvedením nového monopostu SA06. Dětské nemoci nového vozu týmu znemožnily dosáhnout lepších výsledků až do Velké ceny Itálie, kde se Satovi podařilo porazit Albersův Midland a obě SA06 dojely do cíle. Nejmladší tým v F1 si ovšem na svůj nejlepší výsledek musel počkat až do posledního podniku šampionátu, kde Takuma Sato dokončil desátý, zatímco Sakon Yamamoto zajel sedmé nejrychlejší kolo závodu. Nebyla to zbytečná snaha, ačkoli tým nezískal během sezóny 2006 žádné body, nebyl na jejím konci zdaleka tak špatný, jak si někteří mysleli, že bude.
Rok 2007 přinesl Super Aguri první body. Tento tým se stal příjemným překvapením sezóny a vrcholným okamžikem pro něj bylo předjetí Fernanda Alonsa Takumou Satem v GP Kanady, která přinesla tři body. Další bod si stáj připsala ve Španělsku a v konečném pořadí jí patřilo deváté místo.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama