Prohlášení týmů po Velké ceně Německa

24. července 2011 v 17:38 | f1news |  ✮ ZPRÁVY
MCLAREN

Lewis Hamilton, 1.
Zajíždět kolo za kolem v na desetinu stejných časech byla skutečná dokonalost a ve spojení s mým agresivním stylem jsem měl pocit, že pohyby, které dělám, jsou jedny z nejpreciznějších, jaké jsem za dlouhou dobu předvedl. Být schopný celou dobu řídit hlavou a dělat to úplně přesně bylo obrovsky uspokojivé. Byl jsem na dobrém místě a takovéhle dny se vám vyplatí víc, než si dovedete představit.
Každé vítězství je jedinečné, ale společně s emocemi, úsilím a vší energií, které tým vložil do tohoto vozu, a s jakou vervou, prostě to nemůže být lepší. Když jsem sem jel, říkal jsem, že bych to bral jen jako jeden ze závodů. Vyhrát je pro nás neuvěřitelně pozitvní, ale je před námi dlouhá cesta a je potřeba dosáhnout konzistentnosti. Kdybych teď něco povídal, byla by to katastrofa, protože příští závod bude velice, velice těžký. Jsme ale zpátky v ringu a já doufám, že si takhle povedeme dál.

Jenson Button, nedokončil.
Měl jsem příšerné první kolo, nevěděl jsem, kde až jsem skončil, a pak se mi nedařilo předjet Petrova. Nakonec se to povedlo, ale opět jsem skončil za dalšími dvěma jezdci. Moje tempo bylo v porovnání s Massou a Vettelem dobré, takže to vypadalo zajímavě. Zažil jsem spoustu zábavy, než přišly technické problémy s hydraulikou a musel jsem z bezpečnostních důvodů odstoupit. Nikdy nevíte, co se stane s hydraulikou, protože samozřejmě řízení je hydraulické stejně jako řazení - a co by vám pak zůstalo?
Dohnat první tři bylo bez šance, ale další dvě pozice vypadaly dobře. Adrian Sutil, kterého jsem předjel hned po Rosbergovi. dojížděl Massu s Vettelem, takže jsme mohli mít dobrý závod. Myslím, že bychom se nakonec mezi první tři nedostali, ale čtvrté místo bylo rozhodně možné. Hlavně jsem si to tam dneska užil.



FERRARI

Fernando Alonso, 2.
S dnešním výsledkem jsem nadmíru spokojen. Máme za sebou víkend, který asi nepatřil k nejlehčím. V pátek jsme měli trochu problémy, v kvalifikaci jsme byli pátí s půlvteřinouvou ztrátou na pole position, takže jsme se s tím trochu prali. Přes obtíže jsme ale druzí a bojujeme o vítězství, to je fantastické. Druzí ve Valencii, první na Silverstone a druzí tady. Se třemi různými pravidly, třemi různými okruhy jsme pořád první nebo druzí na třech různých oválech s různými teplotami. Za každých podmínek tedy prokazujeme konzistenci, což nás staví do dobré pozice, abychom si užili závěr letošního šampionátu.
Těším se na trochu teplejší trať. Měkká a superměkká směs by pro nás mohly být trochu výhoda v tom, jak s nimi dokážeme zacházet. Za týden nás čeká další zajímavý víkend. McLaren pokročil dopředu a Red Bull bude extrémně silný, takže je to pro nás výzva.
Ne, nemyslím si to (že by byl Sebastian Vettel v Německu pod zvýšeným tlakem). Byl to špatný závod nebo tak něco. Myslím, že se na začátku roztočil a nevím, jak se stalo, že visel za Felipem. Tyhle věci se stávají.

RED BULL

Mark Webber, 3.
Dnes jsme nebyli dost rychlí. Dělal jsem, co jsem mohl. Jsem spokojený s tím, jak jsem jel. Kluci přede mnou ale měli velký náskok, hlavně v pozdních fázích stintů. To naší strategii trochu znevýhodnilo. Víme, že se musíme zlepšovat, dnes jsme tomu ale nemohli dát víc, než jsme dali. Jsem zklamaný, že jsem nevyhrál, měl jsem dobré zastávky v boxech, prostě smíšené emoce. Stále se ještě máme co učit, dělali jsme slušné pokroky, ale musíme se stále zlepšovat.
Pokud chcete srovnávat mě a Seba, v posledních třech závodech se to vyrovnalo. Minulý závod jsme ale prohráli a tady taky. Nemusíme být zrovna géniové jako Einstein, ale musíme pracovat tvrdě. Podávat stále výkony, učit se. Máme dobrou továrnu a spolehlivost vozu, takže na to musíme jen víc tlačit.

Sebastian Vettel, 4.
Cítil jsem, že se dostanu ven dřív než Filipe, a bylo příjemné vidět Ferrari stále stát (v boxech). Myslím, že jsme oba jeli přesně na limitu až dokonce závodu. Čtvrté místo ale nebylo dnešním maximem, což není zrovna uspokojivé. Potřebujeme víc pracovat, abychom naše auto dostali zpátky na stupně vítězů a možná i na nejvyšší stupínek. Musíme k dnešku přistupovat tak, že někteří byli rychlejší než my, ale určitě nejsem šťastný ani spokojený. Necítil jsem se dobře celý víkend, nikdy jsem neměl tempo, které měl Mark se svým autem .

MERCEDES

Nico Rosberg, 7.
Dnes jsem dobře odstartoval a v prvním kole získal pozice, díky tomu jsem jezdil pátý. Neměl jsem ale perfektní nastavení a auto nejelo tak dobře jako v kvalifikaci. Svedl jsem pár dobrých soubojů s Massou, ale přestože jsem se hodně snažil, nebylo možné ho za sebou udržet. Sedmé místo je ok, ale víme, že nás čeká ještě nějaká práce, abychom maximálně využili naše nejnovější komponenty v závodě. Mám za sebou skvělý tým, jak inženýry, tak kluky v garáži, takže jsem si jistý, že to zvládneme a uvidíme, co se bude dít za týden v Maďarsku.

Michael Schumacher, 8.
Dnes to byl hodně vzrušující závod se spoustou akce pro diváky i pro jezdce. Snad se všichni na tribunách bavili a trochu to kompenzovalo studené počasí. Hodiny mě zastihly úplně nepřipraveného, ale to místo je proslulé svou záludností za mokra, i když dnes zas tak mokro nebylo. Každopádně mě to stálo několik pozic, to je samozřejmě škoda. Ke konci mohl déšť pomoct, ale šance byly nízké, takže jsem na to nespoléhal. Celkově jsem se závodem spokojený. S malým krůčkem vpřed, který jsme udělali, se můžeme do Maďarska těšit.

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 9.
Povedl se mi start, takže jsem získal nějaké pozice v prvním kole. Po prvním kole jsem byl dvanáctý. Pak to ale bylo složité, protože nám to tady vůbec nešlo. Body jsme získali jen díky dobré strategii, chci týmu poděkovat za skvělou práci. Williamsy jsem předjel, ale předjet Michaela Schumachera nešlo. Byl mnohem rychlejší na rovinkách. Jsem ale šťastný, že jsem po špatné kvalifikaci bodoval. Doufám, že v dalším závodě budeme lepší.

Sergio Pérez, 11.
Nejsem vůbec spokojený. Vzhledem k postavení na startu jsme věděli, že to nebude lehké, Kamuj dokázal bodovat. Jsem na sebe naštvaný kvůli chybě v osmém kole. Vyjel jsem na trávu a poškodil pneumatiky , proto jsem musel tak brzy do boxů. Teď se chci soustředit na další závod, který bude už za pár dní.

Peter Sauber, šéf týmu
Když se podíváme, odkud jsme startovali, můžeme být spokojeni. Oba jezdci zajeli silný závod a tým získal dva body.

James Key, šéf týmu
Tohle opravdu nebyl náš nejlepší víkend , ale je skvělé, že máme body. Kamuj zajel skvělý závod, za zrádných podmínek dostal z pneumatik maximum. Myslím, že deváté místo je dobré. Sergio byl docela konkurenceschopný. Bohužel dostal v úvodních kolech smyk, to ho zdrželo, takže dokončil závod jedenáctý. Celkově to nebylo špatné, ale máme stále co dělat, abychom svou výkonnost udrželi i v dalších závodech.

RENAULT

Nick Heidfeld, nedokončil.
Start se mi moc nepovedl. Ztratil jsem pár pozic po kolizi s Paulem (Di Restou). Ve druhé zatáčce to bylo hodně těsné, Paul byl na vnějšku, mírně přede mnou. Zablokoval jsem kola, pokusil jsem se mu vyhnout, ale bohužel jsem do něj narazil. Pak jsem se hodně snažil získat zpět. Několik vozů jsem předjel a ocitl se za Buemim. Blokoval mě, což bylo naprosto v pořádku. Pak jsem se ale dostal vedle něj, on najel ke kraji a já najednou neměl kam uhnout. Vytlačil mě na trávu a byla z toho kolize. S tím, co udělal, se jí nedalo zabránit.

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 12.
Nebyl to špatný závod, myslím, že jsme odvedli dobrou práci s ohledem na postavení na startu. Nebylo to ale tak dobré jako ve Valencii a Silverstone. Trápil jsem se na brzdách. Naše strategie ale byla dobrá, tým odvedl dobrou práci při pit stopech. Alespoň jsme skončili před jedním vozem Force Indie. Vše, co můžeme dělat, je soustředit se na to, abychom v Maďarsku znovu získali body.

Sebastien Buemi, 15.
Bohužel, měl jsem nastavení do deště. Protože déšť nepřišel, nebylo to dobré. Povedl se mi start, předjel jsem pár vozů. Pak do mě ale v šikaně najel Heidfeld a měl jsem prasklou pravou zadní pneumatiku. Nečekaná zastávka mi v kombinaci s nastavením ještě více uškodila. Byl to víkend plný zklamání, nemůžeme být spokojeni. Můžeme se jen zaměřit na VC Maďarska.

Franz Tost, šéf týmu
Nürburgring není tratí pro Toro Rosso. Včera jsme měli problém se Sebastienem, vzorek paliva po kvalifikaci neodpovídal normálním hodnotám. Bylo to kvůli vadnému systému tlaku paliva, který jsme po problémech vyměnili za nový. Tím se palivo kontaminovalo. Musel startovat až z posledního místa. V prvním kole ale předjel šest aut. Kolize s Heidfeldem nás donutila změnit strategii. Od té doby se stále pohyboval okolo patnáctého místa, kde taky závod dokončil. Navíc, jeho vůz měl nastavení do mokra, protože jsme očekávali déšť. Jaime zajel dobrý závod, v úvodu se posunul o dvě místa, zajížděl dobré časy. Jeho maximem však bylo dvanácté místo.

LOTUS

Heikki Kovalainen, 16.
Myslím, že to byl celkem dobrý závod. Všechno na mém autě fungovalo skvěle, ale jezdil jsem sám. Za týmy před námi jsme ještě moc daleko, před týmy za námi máme náskok. Proto jsem chtěl pouze ujet celou vzdálenost závodu bez jakékoli chyby. Děláme pokroky, jdeme správným směrem, ale na týmy před námi ještě nemáme. Ale dostaneme se tam.

Karun Chandhok, 20.

Musel jsem se opravdu hodně učit, ale ujel jsem celou vzdálenost závodu. Upřímně, nebyl to ideální závod, bylo tam několik situací, kdy jsem roztočil vůz ve vysokých rychlostech, ještě se musím o pneumatikách něco naučit. Odcházejí rychleji než ty loňské, ale to je vše součástí procesu učení. Jsem ale rád, že jsem dovezl vůz do cíle a odvedl nejlepší práci, co jsem mohl.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Skvělé, oba vozy máme v cíli. Heikki měl dobré tempo, hlavně na měkčí sadě gum, po většinu závodu se udržoval za vozy před ním. Karun se také předvedl celkem dobře, až na pár momentů, ale jinak se o voze hodně naučil. Celý tým hodně pracoval , abychom měli oba vozy v cíli. Dobrá práce. Teď můžeme jet do Maďarska se stejným cílem - znovu se o něco zlepšit a posunout se vpřed.

Tony Fernandes, šéf týmu
Hlavním cílem dnes bylo mít oba vozy v cíli a také zajistit, aby se Karun naučil o voze co nejvíce. Odvedl dobrou práci. Jsem spokojen i s Heikkiho tempem na měkké sadě pneumatik. Stále ještě máme co vylepšovat, ale na tomhle můžeme stavět. Celkově jsem tedy velmi spokojený.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama